Οδηγίες για την εγγραφή των εισακτέων φοιτητών
Βήμα 1ο: Ηλεκτρονική εγγραφή στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ
Η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2024, της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις και όποια άλλης κατηγορίας εισακτέων (προσθέσει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) στο Τμήμα επιτυχίας τους θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) με Δελτίου Τύπου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.minedu.gov.gr
Κατά τη διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής δεν απαιτείται υποβολή δικαιολογητικών.
Βήμα 2ο: Υποβολή δικαιολογητικών για την πιστοποίηση της ταυτοπροσωπίας
Σε συνέχεια της εγγραφής, καλούνται οι εισακτέοι πρωτοετείς φοιτητές να καταθέσουν αυτοπροσώπως ή με νομίμως εξουσιοδοτημένο άτομο* ή και να αποστείλουν στη Γραμματεία του Τμήματος ταχυδρομικά ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς (ένδειξη φακέλου «εγγραφή πρωτοετούς φοιτητή»), αφού ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική τους εγγραφή, τα εξής επιπλέον δικαιολογητικά:
- Υπογεγραμμένο το Έντυπο Επικαιροποίησης Προσωπικών Στοιχείων Φοιτητή (Α7α) https://uoi.gr/spoudes/entypa-spoudon/
- Υπογεγραμμένο το Έντυπο Δήλωση Ενημέρωσης για τον Κανονισμό Προσωπικών Δεδομένων (Α4) https://uoi.gr/spoudes/entypa-spoudon/
- Ευκρινές φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας (και τις 2 όψεις και δεν χρειάζεται επικύρωση ) ή αντίγραφο ψηφιακής ταυτότητας (έκδοσή του μέσω https://wallet.gov.gr ) του πρωτοετή φοιτητή
- Μία (1) φωτογραφία του φοιτητή, τύπου Αστυνομικής Ταυτότητας.
Στην περίπτωση που τα παραπάνω (φωτογραφία, φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας) αποσταλούν ταχυδρομικά, θα πρέπει να συνοδεύονται με Υπεύθυνη Δήλωση, είτε με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής από ΚΕΠ, είτε με έκδοσή της μέσω της ιστοσελίδας https://dilosi.services.gov.gr/create/q/templates , στην οποία δηλώνει ότι όλα τα στοιχεία και δικαιολογητικά που υποβάλλει είναι ακριβή και αληθή.
* Το νομίμως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο θα πρέπει να έχει μαζί του και να καταθέσει στη Γραμματεία του Τμήματος τη νόμιμη εξουσιοδότηση καθώς και αντίγραφο της Αστυνομικής του Ταυτότητας, μαζί με τα δικαιολογητικά του πρωτοετή φοιτητή.
Ημερομηνίες κατάθεσης ή αποστολής δικαιολογητικών ανά κατηγορία:
- Μέχρι και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024 μπορούν να καταθέσουν ή να αποστείλουν τα δικαιολογητικά τους στη διεύθυνση του Ακαδημαϊκού Τμήματος εγγραφής οι παρακάτω κατηγορίες πρωτοετών :
- Οι επιτυχόντες/ουσες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ έτους 2024 (μόνο τα δικαιολογητικά με αρίθμηση 1 έως 4)
- Οι επιτυχόντες της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις, καλούνται να καταθέσουν/αποστείλουν επιπλέον των ανωτέρω δικαιολογητικών και τα παρακάτω δικαιολογητικά , για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους:
-
- Ευκρινές φωτοαντίγραφο του Τίτλου απόλυσης: απολυτηρίου ή πτυχίου ή αποδεικτικού του σχολείου από το οποίο αποφοίτησε
- Ευκρινές φωτοαντίγραφο του Πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησης που έχει εκδοθεί είτε :
- από αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, όπως αυτές συστήνονται κάθε χρόνο, με υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ.358/τ.Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση, είτε
- από την Επιτροπή εξέτασης ενστάσεων υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% η οποία συγκροτείται με Κοινή Υπουργική Απόφαση, κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) του Υπουργείου Υγείας.
- Στο διάστημα από Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024 έως και Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 καλούνται να καταθέσουν ή να αποστείλουν τα δικαιολογητικά τους στη διεύθυνση του Ακαδημαϊκού Τμήματος εγγραφής οι παρακάτω κατηγορίες πρωτοετών :
- Οι επιτυχόντες με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων Πολιτών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, εκτός των ανωτέρω δικαιολογητικών καλούνται να καταθέσουν επιπλέον :
Σχετική βεβαίωση, ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου του Νομού Ξάνθης, Ροδόπης ή ΄Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής, τότε πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως όπως παραπάνω, βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ’ αυτόν από Δήμο των ανωτέρων Νομών.
- Υποβάλλουν αίτηση (Α1) https://uoi.gr/spoudes/entypa-spoudon/ για εγγραφή στις Γραμματείες των Πανεπιστημιακών Τμημάτων οι Απόφοιτοι Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική, στην Ευρωπαϊκή ή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών κλπ και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες (EUCYS), στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών (EUSO), με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου, στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Μαθηματικών Κοριτσιών (EGMO) με την απονομή σε αυτές του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου (άρθρα 40 και 138 του Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111-Α’)). Υποβάλλουν αίτηση για εγγραφή στη Γραμματεία του Ακαδημαϊκού Τμήματος καταθέτοντας τα ανωτέρω δικαιολογητικά. Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθ. Φ.153/66380/Α5/2021 (ΦΕΚ 2449 Β΄), οι ανωτέρω μαζί με την αίτηση εγγραφής καταθέτουν επιπλέον στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής Βεβαίωση της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από την οποία προκύπτει ότι πληρούνται τα απαιτούμενα όπως προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων 40 και 138 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111) και του άρθρου 9 του Ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Υπενθυμίζεται ότι για τη συγκεκριμένη ειδική κατηγορία ΔΕΝ εφαρμόζεται η ηλεκτρονική εγγραφή.
Μετά την αποστολή από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Πανεπιστήμιο, των καταλόγων εγγραφέντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης των στοιχείων των πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών (δηλ. η ταυτοπροσωπία τους) από τη Γραμματεία του Τμήματός τους και ακολούθως η δημιουργία των κωδικών από τους πρωτοετείς φοιτητές για πρόσβαση στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία οι φοιτητές θα πρέπει να επικοινωνούν με τις Γραμματείες των Τμημάτων.
Εάν οι φοιτητές δεν συμπλήρωσαν το Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Φοιτητή κατά την ηλεκτρονική τους εγγραφή, έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν εκ νέου στο σύστημα για να το συμπληρώσουν, χρησιμοποιώντας το ΑΜΚΑ τους στην ακόλουθη διεύθυνση: https://elstatforms.statistics.gr/deltio_fititi/deltio_fititi_login.jsp
Βήμα 3ο: Πιστοποίηση της ταυτοπροσωπίας
Μετά την αποστολή από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Πανεπιστήμιο, των καταλόγων εγγραφέντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης των στοιχείων των πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών (δηλ. η ταυτοπροσωπία τους) από τη Γραμματεία του Τμήματός τους και ακολούθως η δημιουργία των κωδικών από τους πρωτοετείς φοιτητές για πρόσβαση στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
Βήμα 4ο: Ενεργοποίηση Ιδρυματικού Λογαριασμού (για όλες τις κατηγορίες εισακτέων φοιτητών)
Ο ιδρυματικός λογαριασμός φοιτητή είναι απαραίτητος για την πρόσβαση στις ιδρυματικές ακαδημαϊκές υπηρεσίες όπως το φοιτητολόγιο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η ακαδημαϊκή ταυτότητα, το σύστημα Εύδοξος, κ.α. Η ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού γίνεται μέσω της υπηρεσίας Ενεργοποίησης Ηλεκτρονικού Λογαριασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (https://uregister.uoi.gr/) μία και μοναδική φορά.
Για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας επισκεφθείτε την υπηρεσία Ενεργοποίησης Ιδρυματικού Λογαριασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ακολουθήστε τη διαδικασία ενεργοποίησης βήμα-βήμα. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας θα ενημερωθείτε για το όνομα χρήστη (Username) και θα έχετε τη δυνατότητα ελέγχου των προσωπικών σας στοιχείων. Αν διαπιστώσετε κάποιο λάθος σε αυτά, σταματήστε τη διαδικασία και επικοινωνήστε άμεσα με την Γραμματεία του Τμήματός σας για διόρθωση των στοιχείων. Στο τέλος της διαδικασίας το σύστημα θα σας ζητήσει να δημιουργήσετε το μυστικό κωδικό πρόσβασης (Password). Σε περίπτωση μη αποστολής PIN στην αρχή της διαδικασίας ή αποτυχίας ολοκλήρωσης της διαδικασίας, αφήστε τουλάχιστον 5 λεπτά πριν την επόμενη προσπάθεια. Σε περίπτωση και 2ης αποτυχίας επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Τμήματός σας.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ενεργοποίησης του ιδρυματικού σας λογαριασμού, το όνομα χρήστη (Username) δεν μπορεί να αλλάξει. Ο κωδικός πρόσβασης (Password) είναι δυνατόν να αλλάξει μέσω της υπηρεσίας Διαχείρισης Κωδικού Χρήστη (https://mypassword.uoi.gr/).
Η Υπηρεσία Διαχείρισης Κωδικού Χρήστη δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη, οποιαδήποτε στιγμή:
- να ανακτήσει την πρόσβαση σε περίπτωση που δεν θυμάται τον κωδικό πρόσβασής του, ακολουθώντας το σύνδεσμο «Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου».
- να αλλάξει τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού του λογαριασμού, αφού συνδεθεί στο λογαριασμό του, ακολουθώντας το σύνδεσμο «Αλλαγή του Κωδικού μου». Για τη διαδικασία αυτή χρησιμοποιούνται τα προσωπικά στοιχεία (κινητό, email) που επιβεβαιώθηκαν κατά το στάδιο της ενεργοποίησης ακ. λογαριασμού.
- να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του μέσω των οποίων μπορεί να γίνει μελλοντικά η ανάκτηση πρόσβασης (σε περίπτωση απώλειας του κωδικού πρόσβασης), αφού συνδεθεί στο λογαριασμό του, ακολουθώντας το σύνδεσμο «Καταχώριση στοιχείων».
Για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές ιδρυματικές υπηρεσίες, με χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού, ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
- Φοιτητολόγιο: https://classweb.uoi.gr
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: email.uoi.gr
- Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργείται αυτόματα [τουλάχιστον 24 ώρες μετά την διαδικασία uregister] είναι της μορφής username@uoi.gr (όπου username το όνομα χρήστη του Ιδρυματικού Λογαριασμού που ενεργοποιήσατε).
- Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας: https://academicid.minedu.gov.gr
- Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων (ΕΥΔΟΞΟΣ): https://eudoxus.gr
Τις οδηγίες ενεργοποίησης Ιδρυματικού Λογαριασμού Φοιτητή μπορείτε να τις δείτε και στο ‘Εντυπο Α8 (PDF)
Το σύνολο των εντύπων που αφορούν τις σπουδές μπορείτε να δείτε στην σελίδα Έντυπα Σπουδών
Βήμα 5ο: Παραλαβή πιστοποιητικού σπουδών και πιστοποιητικού στρατολογίας για του άρρενες φοιτητές
Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται, μετά την πιστοποίηση της ταυτοπροσωπίας από τη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής, στο e-mail που δηλώσατε στην ηλεκτρονική σας εγγραφή στο Πληροφοριακό Σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ.
Βήμα 6ο: Αίτηση για ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο)
Για να λάβετε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα – πάσο, υποβάλετε αίτηση στο ΥΠΑΙΘΑ, στον σύνδεσμο: https://submit-academicid.minedu.gov.gr/. Συνδέεστε με τους κωδικούς Ιδρυματικού Λογαριασμού και ακολουθείτε τις οδηγίες. Προσοχή, θα πρέπει να ανεβάσετε ψηφιακή φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.
Βήμα 7ο: Υποχρεωτική δήλωση μαθημάτων
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στις εξετάσεις είναι η υποχρεωτική δήλωση των μαθημάτων στα οποία προτίθεται να εξετασθεί κάθε φοιτητής .Κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να δηλώσει με βάση το πρόγραμμα σπουδών μαθήματα για την εξεταστική περίοδο Ιανουαρίου και για την εξεταστική περίοδο Ιουνίου. Την εξεταστική περίοδο Σεπτεμβρίου, κάθε φοιτητής μπορεί να εξετασθεί, χωρίς νέα δήλωση, σε όσα μαθήματα εκ των δηλωθέντων απέτυχε ή δεν μετείχε στις δύο προηγούμενες εξεταστικές περιόδους του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού έτους.
Ο χρόνος υποβολής των δηλώσεων κάθε περιόδου είναι, ο π.χ. Οκτώβριος για την α’ εξεταστική περίοδο (Ιανουαρίου), και ο π.χ. Φεβρουάριος για την β’ εξεταστική περίοδο (Ιουνίου). Οι φοιτητές ενημερώνονται για τις συγκεκριμένες ημερομηνίες, τον τρόπο σύνταξης του σχετικού εντύπου-δηλώσεως και την ηλεκτρονική υποβολή από τις Γραμματείες των τμημάτων.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην έγκαιρη υποβολή των δηλώσεων μαθημάτων, διότι η σχετική παράλειψη έχει σαν συνέπεια τον αποκλεισμό από τις εξετάσεις της συγκεκριμένης περιόδου και της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου.
Σχετικές ανακοινώσεις για τις δηλώσεις των συγγραμμάτων γίνονται από το Σύστημα Εύδοξος.
Τηλεφωνική ενημέρωση πρωτοετών φοιτητών
Μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, σας προτρέπουμε να επισκεφτείτε τους ιστότοπους των Ακαδημαϊκών Τμημάτων και να δείτε τα Video για να γνωρίσετε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Πιστοποιητικά Σπουδών
Μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής με την ταυτοποίηση, της ενεργοποίησης του ακαδημαϊκού λογαριασμού και της ενεργοποίησης του ακαδημαϊκού e-mail, οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν είτε μέσω του Φοιτητολογίου είτε μέσω αποστολής e-mail στη Γραμματεία του Τμήματος να αιτηθούν τη χορήγηση της βεβαίωσης σπουδών, βεβαίωση για στρατολογική χρήση. Η Γραμματεία του Τμήματος την αποστέλλει στο e-mail του φοιτητή ή μπορεί να την παραλάβει αυτοπροσώπως από τη Γραμματεία.
Ημερομηνία έναρξης μαθημάτων
Η έναρξη μαθημάτων του ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 είναι τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023.
Μετεγγραφές
Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις μετεγγραφής/μετακίνησης υποβάλλονται μέσω του ιστότοπου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. www.minedu.gov.gr, στις ειδικές εφαρμογές μετεγγραφών/μετακινήσεων.
Την υπ΄ αριθμ 69980/Ζ1/22.06.2023 Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Αντιστοιχίες Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ακαδημαϊκού έτους 2023-2024.» (ΦΕΚ.4002/τ.Β’/22.06.2023) θα τη βρείτε ΕΔΩ.