Οδηγίες για την εγγραφή των εισακτέων φοιτητών και φοιτητριών
Βήμα 1ο: Ηλεκτρονική εγγραφή στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ
Η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2025 (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ), της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις και των Ελλήνων Πολιτών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης στο Τμήμα επιτυχίας τους πραγματοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr του ΥΠΑΙΘΑ από την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025 έως και Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα https://uoi.gr/simantikes/ilektroniki-engrafi-epitychonton-stin-tritovathmia-ekpaidefsi/
Βήμα 2ο: Ηλεκτρονική εγγραφή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής τους στο ΥΠΑΙΘΑ, καλούνται οι εισακτέοι πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες του έτους 2025 που ανήκουν στις κατηγορίες:
- Πανελλαδικών Εξετάσεων (ΓΕΛ/ΕΠΑΛ),
- Πασχόντων με σοβαρές Παθήσεις
- Μουσουλμανικής Μειονότητας Θράκης
να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική τους εγγραφή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, επικαιροποιώντας τα στοιχεία τους και υποβάλλοντας τα σχετικά δικαιολογητικά ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://classweb.uoi.gr/login/registration και σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που θα αναρτηθούν σε αυτή.
Οι προθεσμίες υποβολής θα ανακοινωθούν σύντομα από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ και την αποστολή των καταλόγων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Δικαιολογητικά κατηγορίας επιτυχόντων Πανελλαδικών Εξετάσεων (ΓΕΛ/ΕΠΑΛ):
- ευκρινές φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας (και οι 2 όψεις),
- αντίγραφο της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε μορφή pdf.
Δικαιολογητικά επιτυχόντων ειδικής κατηγορίας Πασχόντων από σοβαρές παθήσεις:
- ευκρινές φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας (και οι 2 όψεις),
- αντίγραφο της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε μορφή pdf,
- ευκρινές φωτοαντίγραφο του Τίτλου απόλυσης: απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου από το οποίο αποφοίτησαν,
- ευκρινές φωτοαντίγραφο του Πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησης που έχει εκδοθεί είτε:
α) από αρμόδια επταμελή Επιτροπή νοσοκομείου, όπως αυτές συστήνονται κάθε χρόνο, με υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ.358/τ.Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση, είτε
β) από την Επιτροπή εξέτασης ενστάσεων υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% η οποία συγκροτείται με Κοινή Υπουργική Απόφαση, κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) του Υπουργείου Υγείας.
Δικαιολογητικά επιτυχόντων ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Πολιτών της Μουσουλμανικής Μειονότητας Θράκης:
- ευκρινές φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας (και οι 2 όψεις),
- αντίγραφο της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε μορφή pdf,
- βεβαίωση, ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου του Νομού Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής, τότε πρέπει να υποβάλουν βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ’ αυτόν από Δήμο των ανωτέρων Νομών.
Επισημάνσεις που αφορούν όλες τις ανωτέρω κατηγορίες εισακτέων
- Αποκλειστικά και μόνο οι εισακτέοι φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Λογοθεραπείας, σε οποιαδήποτε από τις ανωτέρω κατηγορίες ανήκουν, θα υποβάλουν επιπλέον με email στη Γραμματεία του Τμήματος Λογοθεραπείας (logotherapy@uoi.gr) Ακουόγραμμα και Λογοθεραπευτική Εκτίμηση.
- Εάν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν συμπλήρωσαν το Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Φοιτητή κατά την ηλεκτρονική τους εγγραφή στο Υπουργείο, έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν εκ νέου στο σύστημα για να το συμπληρώσουν, χρησιμοποιώντας το ΑΜΚΑ τους, στην ακόλουθη διεύθυνση:
https://elstatforms.statistics.gr/deltio_fititi/deltio_fititi_login.jsp
Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα πρέπει να επικοινωνούν με τις Γραμματείες των Τμημάτων.
Βήμα 3ο: Ενεργοποίηση Ιδρυματικού λογαριασμό (για όλες τις κατηγορίες εισακτέων φοιτητών και φοιτητριών)
Ο ιδρυματικός λογαριασμός φοιτητή και φοιτήτριας είναι απαραίτητος για την πρόσβαση στις ιδρυματικές ακαδημαϊκές υπηρεσίες, όπως το φοιτητολόγιο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η ακαδημαϊκή ταυτότητα, το σύστημα Εύδοξος, κ.α. Η ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού γίνεται μία και μοναδική φορά.
Για την ενεργοποίηση του λογαριασμού οι φοιτητές και οι φοιτήτριες πρέπει να επισκεφθούν την υπηρεσία Ενεργοποίησης Ιδρυματικού Λογαριασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (https://uregister.uoi.gr/) και να ακολουθήσουν τη διαδικασία ενεργοποίησης βήμα-βήμα.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας θα ελέγξουν τα προσωπικά τους στοιχεία, θα ενημερωθούν για το όνομα χρήστη (Username) και θα δημιουργήσουν το μυστικό κωδικό πρόσβασης (Password). O κωδικός πρόσβασης είναι δυνατόν να αλλάξει οποιαδήποτε στιγμή, μέσω της υπηρεσίας Διαχείρισης Κωδικού Χρήστη (https://mypassword.uoi.gr/).
Περισσότερες πληροφορίες για την ενεργοποίηση του Ιδρυματικού Λογαριασμού Φοιτητή υπάρχουν στο Έντυπο Α8 (PDF).
Βήμα 4ο: Παραλαβή βεβαιώσεων
Χρησιμοποιώντας τον ιδρυματικό λογαριασμό, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μπορούν να ζητήσουν και να λάβουν πιστοποιητικά σπουδών (Βεβαίωση Σπουδών, Πιστοποιητικό Στρατολογίας, Αναλυτική Βαθμολογία), μέσω της πύλης Φοιτητολογίου (https://classweb.uoi.gr), στην ενότητα «Πιστοποιητικά».
Βήμα 5ο: Έκδοση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας (Πάσο)
Μετά την ενεργοποίηση του Ιδρυματικού λογαριασμού οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την απόκτηση ακαδημαϊκής ταυτότητας (πάσο) μέσω της ιστοσελίδας https://submit-academicid.minedu.gov.gr.
Για την υποβολή της αίτησης απαιτείται η σύνδεση μέσω του ιδρυματικού λογαριασμού (Username, password) και μία ψηφιακή φωτογραφία τύπου διαβατηρίου.
Εγχειρίδια χρήσης υπάρχουν στην ιστοσελίδα https://academicid.minedu.gov.gr/xrisima-egxeiridio_xrisis.html
Βήμα 6ο: Δήλωση μαθήματων
Στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου (Χειμερινό, Εαρινό), οι φοιτητές και οι φοιτήτριες υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση μαθημάτων, για τα μαθήματα τα οποία προτίθενται να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν στο τέλος του εξαμήνου, με βάση το πρόγραμμα σπουδών που ακολουθούν. Χωρίς αυτή τη δήλωση δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στις 3 εξεταστικές περιόδους Φεβρουαρίου, Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Κατά την εξεταστική περίοδο Σεπτεμβρίου, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εξετάζονται χωρίς νέα δήλωση, σε όσα μαθήματα εκ των δηλωθέντων απέτυχαν ή δεν μετείχαν στις δύο προηγούμενες εξεταστικές περιόδους του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού έτους.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην έγκαιρη υποβολή των δηλώσεων μαθημάτων. Για το λόγο αυτό, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες πρέπει να ενημερώνονται για τις συγκεκριμένες προθεσμίες από τις ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες των ακαδημαϊκών τμημάτων.
Οι δηλώσεις μαθημάτων πραγματοποιούνται μέσω της Πύλης του Φοιτητολογίου
Η έναρξη μαθημάτων του χειμερινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 ορίζεται για τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025.
Βήμα 7ο: Εύδοξος – Επιλογή συγγραμμάτων
Αφού ολοκληρωθεί η δήλωση μαθημάτων ακαδημαϊκού εξαμήνου, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μπορούν, με τον Ιδρυματικό λογαριασμό τους, να επιλέξουν συγγράμματα για τα μαθήματα που δήλωσαν, μέσω του συστήματος Εύδοξος (https://eudoxus.gr).
Η εφαρμογή ενεργοποιείται σε ημερομηνίες που καθορίζονται από το ΥΠΑΙΘΑ και αναρτάται σχετική ανακοίνωση στις ιστοσελίδες των Τμημάτων.
Τηλεφωνική ενημέρωση πρωτοετών φοιτητών
Μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, σας προτρέπουμε να επισκεφτείτε τους ιστότοπους των Ακαδημαϊκών Τμημάτων και να δείτε τα Video για να γνωρίσετε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.