Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης κατανέμονται ως εξής:
Η μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή από τις κατ’ αντικείμενο αρμόδιες υπηρεσίες σύγχρονων τεχνικών μεθόδων υπόδειξη τρόπων για την εκκαθάριση και μικροφωτογράφηση του αρχείου του Ιδρύματος. Η εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Η μέριμνα για τη συγκρότηση, ταξινόμηση και ανάλυση στατιστικών στοιχείων, σχετικά με τους φοιτητές, το πάσης φύσεως προσωπικό, τα οικονομικά μεγέθη, τον εξοπλισμό και τα ερευνητικά προγράμματα του Ιδρύματος. Η συστηματική συλλογή των στοιχείων αυτών σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες. Η συγκρότηση αρχείου στοιχείων και η τακτική ενημέρωσή του.
Η υποβολή και επεξεργασία προτάσεων για την οργάνωση του Πανεπιστημίου όπως: ίδρυση, κατάργηση ή μετονομασία σχολών, τμημάτων, εργαστηρίων, κλινικών και λοιπών μονάδων καθώς και των διοικητικών υπηρεσιών. Ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού (Επεξεργασία στοιχείων για την εκτίμηση των αναγκών του Ιδρύματος σε θέσεις προσωπικού κάθε κατηγορίας, η κατανομή σε κλάδους, βαθμούς ή ειδικότητες, περιγραφή και ανάλυση των καθηκόντων, ο προσδιορισμός των προσόντων, ο προγραμματισμός των αναγκών μετεκπαίδευσης και η μέριμνα για τη σύσταση αναγκαίων θέσεων προσωπικού κάθε κατηγορίας). Η υποβολή προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις και κωδικοποίηση διατάξεων που αφορούν το πανεπιστήμιο. Η μέριμνα για την οργάνωση των εποπτευομένων από το πανεπιστήμιο νομικών προσώπων. Η υποβολή προτάσεων για τη σύσταση, σύνθεση, συγκρότηση και καθορισμό των αρμοδιοτήτων, των κάθε είδους συμβουλίων και επιτροπών του πανεπιστημίου και των εποπτευομένων νομικών προσώπων.