60xronia xs

Ηλεκτρονική υπογραφή

Η Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA),  έχει αναπτύξει μια νέα υπηρεσία εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (remote eSignature) από 01/02/2021, με την οποία έχει αντικατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος των πιστοποιητικών εγκεκριμένων υπογραφών (η HARICA εκδίδει τα ψηφιακά πιστοποιητικά Class A και Class B των μελών των ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων).

Μέσω της νέας υπηρεσίας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα πιστοποιητικό Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής που επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής που θα τους επιτρέπει να υπογράφουν έγγραφα από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/laptop/smartphone/tablet)  ή λειτουργικό σύστημα, χωρίς την ανάγκη χρήσης φυσικού μέσου αποθήκευσης του πιστοποιητικού (π.χ. ακαδημαϊκή ταυτότητα, token), αλλά μέσω μιας ιστοσελίδας (portal) με τη χρήση των ακαδημαϊκών τους διαπιστευτηρίων (username & password).

Ξεκινώντας τη διαδικασία, ο χρήστης πρέπει να στείλει email όπου θα γνωστοποιεί την πρόθεσή του για απόκτηση ηλεκτρονικής υπογραφής στην ηλεκτρονική διεύθυνση rg.iouobfsctd@ngislatigid

Στη συνέχεια, θα λάβει στον ακαδημαϊκό του λογαριασμό οδηγίες από τους validators (διαχειριστές) του φορέα:

  • Για την ηλεκτρονική αίτηση πατήστε https://cm.harica.gr  και ακολουθήστε τις οδηγίες που θα βρείτε στο manual 1.
  • Για την έγκριση της αίτησης απαιτείται η φυσική παρουσία για ταυτοπροσωπία (τουλάχιστον την 1η φορά) έπειτα από ραντεβού που θα κανονίσει ο χρήστης με τους διαχειριστές (validators) του φορέα.

Προϋποθέσεις:

  • Ύπαρξη ενεργού ιδρυματικού λογαριασμού
  • Κατοχή smart συσκευής (π.χ. smartphone, tablet) για την δυνατότητα παραγωγής OTP (One Time Password)

Δικαίωμα πρόσβασης:

  • Μέλη ΔΕΠ (ενεργά και Ομότιμοι Καθηγητές)
  • Μέλη ΕΤΕΠ (ενεργά μέλη)
  • ΕΔΙΠ (ενεργά μέλη)
  • ΕΕΠ (ενεργά μέλη)
  • Ενεργά μέλη Διοικητικού προσωπικού (μόνιμοι & ΙΔΑΧ)